ZAKRES PRZEDMIOTOWY USŁUG
ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIĄ WSPÓLNĄ
W ramach administrowania (zarządzania) wykonujemy w szczególności niżej opisane czynności zwykłego zarządu zapewniające właściwą eksploatację zasobów oraz ich utrzymanie w należytym stanie technicznym oraz czynności podnoszące wartość rynkową nieruchomości (zobacz osiągnięcia)
Obsługa księgowo-bankowa:
-otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej (podstawowego
i odrębnego dla funduszu remontowego) i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki,
-prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji,
-przygotowanie i sporządzanie rocznego planu gospodarczego, w tym planu przychodów
i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej,
-sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego,
-rozliczanie wpłaconych przez właścicieli opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i pokrycie świadczeń oraz wpłat na fundusz remontowy,
-prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat.
Obsługa techniczna:
-prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
-nadzór i kontrola nad usługami utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku, chodnika przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień,
-zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw: energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, odprowadzania ścieków – umowy o dostawę ww. mediów zawierać będzie Wspólnota Mieszkaniowa, w imieniu, której na podstawie stosownego pełnomocnictwa występować będzie zarządca,
-zawieranie umów z osobami i firmami świadczącymi usługi na rzecz Wspólnoty na podstawie podjętych uchwał
-nadzór i kontrola nad usługami w zakresie bieżących napraw i konserwacji oraz usuwania awarii w nieruchomości wspólnej w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom i najemcom lokali bezkolizyjne korzystanie
z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzenia ścieków, domofonów i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
-zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego,
-usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej,
-opłacanie, z posiadanych przez Wspólnotę środków, ubezpieczeń, podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
Obsługa administracyjna:
-wykonywanie uchwał właścicieli,
-załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON i nadaniem numeru NIP,
-weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
-prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach niewyodrębnionych,
-prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów,
-realizacja uchwał wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
-zapewnienie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy,
-pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty,
-poszukiwanie opłacalnych możliwości i form finansowania remontów części wspólnych nieruchomości
-weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami wody, energii elektrycznej, cieplnej, pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów,
-wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości,